עגלה

סל הקניות שלך ריק כרגע.
08-9160903
אוזניות נגד רעש

היבטים שחשוב לדעת בעת חשיפה לרעש במקום בעבודה

הסביבה המודרנית והטכנולוגית בה אנו חיים עמוסה ברעשים מסוגים שונים, אשר כבר השתלבו בשגרת החיים היום יומית שלנו ולכן אינם זוכים לתשומת לב מיוחדת. העניין הוא שבמקרה של חשיפה מוגברת ותמידית לרעש, כמו במקום העבודה, ייתכנו השפעות מהותיות על יכולת השמיעה שלנו.

חוש השמיעה

סביבת החיים שלנו עמוסה ברעשים וצלילים מסוגים שונים- כבישים סואנים, מכשירי טכנולוגיה שונים, מוזיקה שאנו שומעים ועוד. יכולת השמיעה שלנו היא חלק מהותי לתקשורת שלנו עם הזולת וקליטת המתרחש בסביבתנו.

האוזניים שלנו, המאפשרות את קיומו של חוש השמיעה, הן מערכת משוכללת ויעילה, המורכבת מכמה חלקים המתפקדים יחדיו בעיבוד גלי הקול לכדי צליל. גל הקול נכנס אל האוזן, וגורם לתנודה במערכות השמע הנמצאות באוזן התיכונה. משם גל הקול ממשיך אל השבלול, שם נמצאים נוזל ותאי שערה, אשר תנודת גל הקול מזיזה אותם ויותר גירוי עצבי המועבר אל המוח.

נזקי רעש

חוש השמיעה אמנם חשוב מאוד לתפקוד מיטבי ואיכות חיים גבוהה, אך מדובר גם בחוש ומערכת רגישה מאוד. כאשר אנחנו נחשפים באופן ממושך, או פתאומי לרעשים מזיקים, אנו עלולים לסבול מליקויי שמיעה שונים ועד כדי חירשות במקרים קיצוניים.

ככלל, ישנם מספר סוגי רעש המשפיעים על האדם, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית והם נמדדים על פי עוצמת הקול (דציבלים) ומשך זמן החשיפה המותר:
רעש מפריע- מעל 60 דציבלים.
רעש הפוגע באיכות החיים- מעל 65 דציבלים.
רעש מזיק- מעל 85 דציבלים (עד 8 שעות חשיפה).
רעש בעל השפעות פיזיות- מעל 130 דציבלים (אסור להיחשף).

חשיפה לרעש במקום העבודה

עובדים רבים מוצאים עצמם חשופים לרעשים מזיקים במקום העבודה, בעיקר בתחומים כמו מסגרות, נגרות, פחחות, עובדי רכבת, תעשיית המתכות ועוד. כפי שהזכרנו, חשיפה מתמדת לרעש מזיק, עלולה לגרום לנזקי שמיעה בדרגות שונות ולפיכך, קבע המחוקק מספר תקנות והוראות לגבי התנאים הנדרשים ממקום עבודה בעל רעשים מזיקים.

על פי פסקי דין שונים, נקבע כי ליקוי שמיעה יוכר כנזק שנגרם במקום העבודה, כאשר חלה ירידה בכושר השמיעה, בשיעור העולה על 20 דציבל. במקרה של טנטון (שמיעת צלילים מתמשכים), המקרה קצת שונה ומצריך התייעצות עם גורמים מומחים.

פתרונות לנזקי רעש בעבודה

כפי שראינו, ישנם מקומות עבודה בעלי היתכנות גבוהה יותר לנזקי רעש ופגיעה ביכולת השמיעה, אך ישנם מספר אביזרים ששימוש נכון ובטוח בהם יכול להפחית בצורה משמעותית את הסבירות לפגיעה במערכת השמיעה.

חלק עיקרי ומהותי בהגנה על מערכת השמיעה מנזקי רעש, הוא ציוד מגן לאוזניים, דוגמת אוזניות נגד רעש, אטמי אוזניים, אוזניות לקסדה ועוד. במידה ומדובר בהיזקי רעש נמשכים וקבועים, ניתן להשתמש באטמי אוזניים סיליקון לשימוש רב פעמי או שימוש באוזניות עבודה, דוגמת אוזניות M3 לבידוד רעשים מקסימלי.

המוצרים שלנו

הצג עוד
דילוג לתוכן