עגלה

סל הקניות שלך ריק כרגע.
08-9160903
מסכת חצי פנים

באילו נסיבות יש להשתמש במיגון נשימה?

במרבית הזמן אנו בכלל לא מודעים לתהליך הנשימה שלנו, המהווה פעילות אוטומטית של הגוף ואינו מחייב אותנו לפעולה אקטיבית כלשהיא. לפיכך, די קשה להבחין בשאיפת חומרים המזיקים למערכת הנשימה שלנו, מה עוד שהשפעתם המסוכנת לעיתים אינה ניכרת לעין בטווח הזמן המיידי. מה הפתרון? שימוש באמצעי מיגון נשימה.

מערכת הנשימה

מערכת הנשימה שלנו, באמצעות איברי האף, קנה הנשימה והריאות, מאפשרת את פעולת חמצון הדם ופליטת תוצר הלוואי- פחמן דו חמצני. פעולה זו מאפשרת למעשה לגוף שלנו להפיק את האנרגיה הדרושה לפעילות היום יומית שלנו. מחסור או פגיעה במערכת הנשימה לכמה דקות עלולה לגרום לתוצאות הרסניות ובלתי הפיכות לגוף שלנו.
היות ומדובר במערכת חיונית מאוד לגופנו, חשוב מאוד להקפיד על נשימת אוויר נקי ממזהמים וחיידקים שונים. מכיוון שמדובר בפעילות אוטומטית וכמעט בלתי נשלטת, בנוסף לכך שכמעט ולא ניתן להרגיש או להבחין בכך שמדובר באוויר מזוהם, הרי שמלאכת הגילוי והבקרה הינה פעולה מאתגרת ביותר.

מסיכת פנים- להגנה מיטבית על דרכי הנשימה

בעת האחרונה נחשפנו למגפת הקורונה, אשר המאפיין הבולט שלה היה אופן ההידבקות המהיר והמאסיבי, אשר יוחס לחיידקים הנישאים באוויר ועוברים מאדם אחד לשני במהירות וביעילות.
למעשה, המסכה מהווה פיתרון אופטימלי לשמירה והגנה על דרכי הנשימה. כך, כחלק ממאמצי ההתמודדות עם הנגיף, הורה משרד הבריאות להסתובב עם מסכית פנים המכסה את הפה והאף ובכך למעשה מונעת חדירתם של חיידקים ומזהמים שונים לגופנו.

מסיכת פנים - הגנת הנשימה

מיגון נשימה בעבודה

כמעט בכל עבודה בתעשייה קיימות סכנות נשימה שונות, העלולות לגרום לקשיי נשימה ואף מחלות כרוניות. לעיתים הסכנה היא ברורה- כאשר נמצאים בעבודה בה השימוש בכימיקלים נפוץ או מרובת אבק לדוגמא. אך לעיתים ישנן גם סכנות בלתי נראות לעין- חלקיקי צבע, עץ או ריסוסים שונים עלולים להשפיע אף הם על תפקוד הנשימה שלנו.
לפיכך, הקפדה על ציוד מגן נשימתי מתאים בעת העבודה, באמצעות הקפדה על זיהוי הסיכון הרלוונטי והתאמת הציוד לעובד ולאופי העבודה, ניתן לצמצם את אפשרויות הפגיעה באופן משמעותי.

סוגי מיגון הנשימה הקיימים

מסכת חצי פנים או פנים מלאות- בדומה למסכה ששימשה אותנו בעת מגפת הקורונה, ניתן למצוא מסכות זהות, המיועדות לכיסוי אף- פה או פנים מלאות, ומספקות הגנה מתאימה גם במקום העבודה.

מסכת חצי פנים

נשמיות חד פעמית או נשמיות עם פילטר- נשמיות או מסכות אלו, נועדו בעיקר לשמור על חדירת חיידקים ומזהמים לאיזור הפה. כאשר נשמיות עם פילטר מאפשרות שימוש רב פעמי במסכה.

נשמיות חד מפעמית

ברדס- במידה ונדרשת אטימות מרבית, ניתן להשתמש בברדס, המגן גם על העיניים.

ברדס

ניתן לראות אם כן, כי חשוב מאוד לשמור על מערכת הנשימה שלנו באמצעות נשימת אוויר נקי ממזהמים וחלקיקים מסוכנים. באמצעות ציוד מתאים, בעל תו תקן איכותי ורלוונטי, ניתן לשמור על מערכת נשימה תקינה, גם במקומות עבודה מאתגרים.

המוצרים שלנו

הצג עוד
דילוג לתוכן